کافه ایرانی در فرشته بیشتر بشناسیم

2019-06-23

کافه ایرانی را اگر دوست داریدتا خاطره یک عصر زیبا با انواع دمنوش ها، چای و قهوه و انواع نوشیدنی های سرد با طعم اصیل ایرانی را با نامزد یا دوست خود داشته باشید و برای او عصر به یادماندنی به ارمغان بیاورید، حس کافه با تمام امکانات و خدمات در خدمت شماست.

تاریخچه ای از چایخانه و کافه ایرانی

قدمت کافه ایرانی با سبک و سیاق امروزی و برگرفته از فرهنگ اروپایی و غربی به صد سال نیز نمی رسد. که البته بیشتر مکان و محفلی برای تحصیل کردگان فرنگ و روشنفکران آن روزگار بود.

تاریخچه ای از چایخانه و کافه ایرانی | حس کافه در فرشته

البته قدمت چایخانه به شکل سنتی و بازاری آن، که محلی برای نقل، نقالان بوده است. به دوره صفویه برمی گردد. در این چایخانه ها که عمده خدمات آن آبگوشت یا دیزی به عنوان وعده غذایی غالب و چای و قلیان برای ایام فراغت بوده است. نقالی ، نقالان در باره داستانهای حماسی چون شاهنامه و نقل های حماسی مذهبی، نقل این مجالس بوده است.

چایخانه در اواخر دوره قاجار

فضای چایخانه ها نیز از اواخر دوره قاجار، مزین به نوع خاصی از نقاشی رنگ و روغن، به نام نقاشی قهوه خانه ای شد.که شامل روایت حادثه های مختلف در یک قاب تصویر می شد. با گسترش سبک زندگی غربی در ایران علاوه بر قهوه خانه یا چایخانه های قدیم، کافه به سبک و سیاق غربی رشد نمود. از این رو قهوه خانه های قدیم که بیشتر مکانی برای مردان جا افتاده بودند.

چایخانه در اواخر دوره قاجار | حس کافه در فرشته

بر آن شدند که مکان ها و فضاهایی نیز برای حضور نسل جوان و همچنین بانوان نیز فراهم نمایند.بیشتر این چایخانه ها از فضای سنتی قبل فقط تخت و فرش آن را نگه داشتند و بعضی نیز کامل فضا را به سیاق غربی تغییر دادند. در این بین با کمرنگ شدن کافه های سنتی ، بعد از گذشت چندین سال،جای خالی کافه هایی که یاد و خاطرات گذشته رو تداعی می کرد. بیشتر از قبل احساس شد. از همین رو به تدریج کافه هایی با سبک و روش سنتی با فضاهایی تلفیق شده با هنر گذشته و حال در سطح تهران و شهرهای بزرگ دیگر ظاهر شدند. نمونه بارز این کافه ها که تلاش کرده تا فضایی ایرانی و با انواع غذاها، دسرها و نوشیدنی ها ایرانی ارائه دهد، حس کافه در خیابان فرشته است.

ویژگی های یک کافه ایرانی اصیل

کافه ایرانی، حداقل باید تداعی کننده بخشی از فرهنگ ایرانی باشد که می توان ارائه داد. این نمود فرهنگی در فضاسازی، منو و لیست سفارشات اعم از وعده های غذایی، میان وعده ها، و نوشیدنی ها می تواند خود را نشان دهد.

ویژگی های یک کافه ایرانی اصیل | حس کافه در فرشته

داشتن فضای سنتی و بهره گیری از معماری ایرانی، هر کسی را متوجه آن می کند. که قدم در یک فضای سنتی یک کافه ایرانی کرده است. در کافه ، ارائه غذای ایرانی نیز امری لازم است. به عنوان مثال، به طور غالب از کسی که قدم در همچین فضایی گذاشته انتظار نمی رود که پیتزا سفارش دهد. در مورد نوشیدنی ها شاید بیشتر کافه ها دستشان بسته باشد. ولی مسلما یک کافه ، می تواند به جای کاپاچینو، نسکافه و… دمنوش های مفید ایرانی از انواع چای و… را ارائه دهد.

ارائه انواع چای و دمنوش های ایرانی، خدمتی است که حس کافه را متمایز می کند. لذت انواع دمنوش های پر خاصیت ایرانی را در حس کافه می توانید تجربه کنید.

حس کافه، همان کافه ایرانی که شما می خواهید

تا اینجا به ویژگی های یک کافه ایرانی پرداختیم. گفتیم که این کافه باید فضا و معماری ایرانی داشته باشد. در یک کافه  باید منو غذاهای ایرانی از دیزی تا انواع  قورمه و قیمه و… موجود باشد. علاوه بر آن دمنوش ها و نوشیدنی های ایرانی نیز در آن ارائه شود. شاید با خودتان بگویید که اینها کافی نیست و دوست داشته باشید غذای ایرانی خود را در یک ظرف ایرانی میل کنید.

پس حتما سری به حس کافه یکی از بهترین کافه های تهران در خیابان فرشته بزنید. در این کافه غذا و نوشیدنی ها در ظروف ایرانی و به سبک ایرانی عرضه می گردد.استفاده از ظروف مسی در طراحی و دکوراسیون حس کافه یکی دیگر از امتیازات این کافه ایرانی می باشد. که می تواند شما را به خود جلب کند. این ظروف مسی، برای از خیلی های می تواند. خاطره ایام نه چندان دور کودکی را یادآور شود. که به صورت بسیار زیبایی تزیین شده  و به زیبایی این کافه  اضافه کرده است.

حس کافه یکی از بهترین کافه های تهران

حس کافه به عنوان یک کافه ایرانی اصیل سعی داشته است. که مکانی دلنشین و گرم به دور از هیاهوی روزمره با فضا و معماری ایرانی برای شما عزیزان به وجود آورد. دقت نظری بسیار زیادی در تمام جزئیات از قبیل طراحی منو و دکوراسیون داخلی، نوع ظروف مصرفی و نحوه چیدمان آنها صورت گرفته است. تا ایام خوشی را در کنار عزیزانتان در کنار ما تجربه کنید. و این تجربه به یاد ماندنی و پرنشاط را به یاد بسپارید. و پیشنهاد مهمانی ما را به دوستان و آشنایان خود بدهید.

حس کافه یکی از بهترین کافه های تهران | حس کافه در فرشته

تجربه غذای لذیذ ایرانی مانند انواع لقمه ها و خوراک ها با طعم اصیل ایرانی به همراه انواع سالاد را در یک کافه ایرانی در خیابان فرشته ، ساختمان رویال، حس کافه تجربه کنید. تا تجربه یک وعده غذایی لذیذ را همراه با حس رضایت و احترام با طعم اصیل ایرانی را تا سالیان سال در یاد داشته باشید.

اگر دوست دارید. خاطره یک عصر زیبا با انواع دمنوش ها، چای و قهوه و انواع نوشیدنی های سرد با طعم اصیل ایرانی را با نامزد یا دوست خود داشته باشید. و برای او عصر به یادماندنی به ارمغان بیاورید. حس کافه با تمام امکانات و خدمات در خدمت شماست.اگر تا به حال به حس کافه نیامده اید. و می خواهید با کسی آشتی کنید و یا می خواهید برای سالگرد ازدواج خود، همسرتان را غافلگیر کنید. حتما از ایرانی ترین، کافه در تهران بهره ببرید. مطمئنا فضا و منوی جالب حس کافه با انواع غذاها و نوشیدنیهای متنوع آنها را غافلگیر خواهد ساخت.